Topprestaties en succes in organisaties ontstaan als de inhoud op orde is, processen goed lopen en er goed wordt samengewerkt. Juist dat laatste is een kritische factor waarin relatief weinig geïnvesteerd wordt. Te vaak wordt er van uit gegaan dat een goede samenwerking vanzelf tot stand komt, terwijl dit de meest ingewikkelde en onvoorspelbare component is.
Van sportteams vinden we het heel normaal dat ze trainen om hun technische, fysieke, en mentale conditie optimaal te krijgen en het werken aan de onderlinge interactie en samenwerking de sleutel is voor succes en resultaat.
Bedrijven zitten als het ware iedere dag “in de wedstrijd”. Hoe kan het dan dat veel bedrijven er vaak niet bij stil staan om bewust te werken aan de conditie en vitaliteit van de organisatie, terwijl ze wel in de wedstrijd van iedere dag stappen?
Hierover gaan we graag met u in gesprek op de BCDN op 19 en 20 maart in Leeuwarden tijdens een van de ronde tafelgesprekken. Geef u nu op via: https://www.bcdn.nl/aanmeldenprogramma/
Een bedrijf in topconditie gaat naast een goede kwaliteit van samenwerken over het belang van vitaliteit, een gezamenlijke focus, mede eigenaarschap, en het gevoel van betekenis te zijn voor organisatie en samenleving bij iedere medewerker. Hoe meer uw medewerkers zich realiseren dat ze voor zichzelf, elkaar en uw bedrijf van toegevoegde waarde zijn dan tillen ze samen uw organisatie naar een ongekend niveau. Plezier, betrokkenheid, (zelf)reflectie en zingeving creëren de conditie die u graag ziet.
U